צעד אחר צעד

פעילויות משתנות
אייקון בחירה




תמונת רקע לכותרת 12 אבנים - מעגל אמהות ובנות לשנת המצווה




מעגל אמהות ובנות לשנת המצווה הכולל תשעה מפגשים חווייתיים, מאתגרים ומעצימים. המפגשים בהנחיית מגוון מנחים מעוררי השראה, בתחומים הנוגעים לתהליכי התפתחותן האישית של הבנות.

המפגשים מתקיימים אחת לשלושה שבועות בימי חמישי בין השעות 20:30 - 18:30.
המפגשים מתקיימים במרכז צעד אחר צעד ברמת השרון למעט מפגשי "המעגל האינדיאני" ו"הקרקס האווירי" אשר יתקיימו צפונה לרמת השרון.

נחווה טקס התבגרות על פי המסורת האינדיאנית, נפריש חלה כשנחשף לעולמה של האשה היהודית, נתחקה אחר המחזור הנשי, נבטא עצמנו בריקוד שבטי, נטפס לגבהים בקרקס אווירי, נלמד להגן על עצמנו בתרגילי התגוננות רחוב, נבשל יחד ונזין עצמנו במזון בריא, נעסוק בסטיילינג ויופי נשי, נפגוש בקסם המגע במפגש שיאצו ונסכם בטקס חניכה בלתי נשכח...

  • מפגש הכרות - מהי שנת המצווה עבורי, כל ילדה מקבלת תיק בד במתנה עליו תרקום את שמה ויומן מסע בו היא יכולה לכתוב לאורך השנה מחשבות, רגשות, חלומות ומה עובר עליה. מה צפוי לנו השנה בתכנית של '12 אבנים' ומצגת עם תמונות שמעבירה את החוויה.
  • מעגל אינדיאני - מפגש עם שמאן אינדיאני, סיפור החיבור שלו עם האינדיאנים, טקס הבגרות לבנות בשבט והמעבר להיות אישה. הדלקת אש - סמל האש וחשיבות השמירה עליה. מסע למציאת חיית העוצמה - הכוונה וחיזוק בדרך. הכנת קמע המכיל בתוכו את רפואת החיה לתמיכה בדרך. הכנת המגן, שמירת האיכויות הפנימיות וביטוין המלא על פני האדמה. מעגל סיום ויציאה לדרך חדשה.
  • שיאצו והמחזור הנשי - שיחה על המחזור הנשי עם הבנות .רגעי קסם בין אם לבתה המזמנים מגע, אינטימיות וחיבור נפלא זה לזו דרך שיאצו.
  • התגוננות רחוב - לימוד מיומנויות התנהגותיות וגופניות להגנה עצמית. התנהגות מונעת-ערנות, מודעות כללי בטיחות. זיהוי מוקדם של מצב סכנה. תרגול מעשי.
  • הפרשת חלה - גיל ההתבגרות על פי היהדות. המחזוריות בגוף האישה והמחזוריות ביקום כולו. חיבור אל שורשי היהדות הנשית, מתוך חוויה משותפת של הכנת חלות ושיחה על ערכים כמו נתינה וראיית הטוב.
  • סטיילינג ויופי נשי - מה כדאי שיהיה לי בארון ועל מה אפשר לוותר. אילו צבעים גורמים לנו להיות מוארות יותר. הצצה בג'ורנלים. חלוקה לקבוצות ועבודה עם מטר וחצי של בד ליצירת פריט לבוש. הצגה של יצירותנו.
  • תזונה לנערות בגיל ההתבגרות - על מה חשוב לשים את הדגש בגיל זה בו הבנות גדלות (לדוגמה חלבון, שילובי דגן - קטניה, פחמימות מלאות, שומנים בריאים וחיוניים), שייקים מתוק מזין ובריא, התמודדות עם כעסים ומצי רוח בעזרת תזונה.
  • קרקס אווירי ואקרובלנס - מפגש מלהיב בו נתמודד עם הפחד ונאפשר לעצמנו לטפס לגבהים חדשים. תרגילי שיווי משקל אמא - בת.
  • טקס חניכה מסכם ופרידה - הבנות יעברו טקס חניכה לקראת צאתן לדרך חדשה. בנות ואמהות, מעניקות אחת לשניה מתנות שהן יוצרות ומפסלות. תנועה, מגע, ביטוי, חום ואהבה נוכחים במקום.


  • ענבל הלל יוזמת המעגל ומובילה: תזונאית הוליסטית, אם לשלוש בנות.





    Step by Step Logo