|
|
סדנאת שנתיים + – "בכוחות עצמי"
בגיל זה יכולת הניידות גבוהה, הפעוט מגיע לכל מקום אפשרי בכוחות עצמו, בעל יכולת שפתית מפותחת המשתפרת מיום ליום, ישנה יכולת הבנה גבוהה ורצון להביע את רצונותיו ושאיפותיו.
תחושת העצמאות מקנה לילדכם ביטחון רב, מממשת יכולות מוטוריות שונות, מגלה סקרנות, העזה ותעוזה ומאפשרת יצירת קשרים חברתיים.
בסדנא נעודד יחדיו את היכולות הללו וניתן את התנאים הנכונים על מנת למצות את הפוטנציאל הקיים ובנוסף נאפשר רכישת כישורים חדשים ומיומנויות חדשות.
-
נושאים עיקריים אשר נעסוק בהם:
|
- מוטוריקה גסה - איזוני שיווי משקל ופיתוח יציבה טובה לטובת העמידה ההליכה, טיפוס, קפיצה וריצה.
- התמודדות עם קרקע ומשטחים לא יציבים.
- פיתוח מיומנויות טיפוס גבוהות.
- קפיצות לגובה ולרוחב.
- זריקה, משיכה,בעיטה,האחזות (שימוש בכוח שרירי).
- מוטוריקה עדינה - תהליכי אחיזה שונים, השחלות והוצאות למיניהן, משחקי פתיחה וסגירה, התחלת קישקוש ושירבוט על דף נייר, לישת בצק, עידוד אכילה עצמאית, פשיטה ולבישה של פרטי ביגוד באופן עצמאי.
- שילוב בין מוטוריקה גסה ועדינה.
- התפתחות חושית - תהליכי תנועה במרחב לפיתוח התפישה המרחבית, התמצאות במרחב, תוך כדי פיתוח חוש הקצב ושמיעה, משחקי תאוצה.
- תהליכי קשב וריכוז - מעשיר מספר חושים יחדיו בעזרת כלי נגינה ואלמנטים שונים של אור.
- הכרת חלקי גוף שונים - מודעות גופנית גבוהה.
- שיכרון חושים - חוויה חושית בה נעורר ונחדד את חמשת החושים - ראייה, שמיעה, מישוש, ריח וטעם. חשיפה לטקסטורות שונות וחומרים בעלי מרקמים שונים, אשר יעזרו לילד להסתגל ביתר קלות לסביבה.
- התפתחות חברתית והתנהגותית - רכישת עצמאות וביטחון ריגשי תוך כדי תהליכים שונים ומהנים עבור הילד וההורה, לימוד הילד להמתין לתורו והשתלבות בתוך קבוצה.
- תהליכי חיקוי ולימוד מילוי אחר הוראות.
- תהליכי הסתגלות למיניהם - כיצד פותרים בעיות.
- משחקים המשלבים אינטרקציה של הילד עם ההורה ,הורה שותף למשחק, ואינטרקציות של הילדים אחד עם השני.
- פעילות חופשית - מאפשרת לילד עצמאות ,מרחק מההורים, אינטרקציה חופשית עם שאר ילדי הקבוצה ויצירתיות.
-
טיפים:
|
- חופש פעולה (בצורה מבוקרת במידה מסויימת) מאפשר לילדכם להתנסות ולרכוש מיומנויות חדשות, לפתח את תחושת העצמאות שלו ולשכלל את יכולתיו הקיימות.
|
|
|
|
|